Οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Από 1η Φλεβάρη, τέθηκαν σε εφαρμογή τα νέα μέτρα κυβέρνησης και «τρόικας» για τα μέσα μεταφοράς που οδήγησαν στην επιβολή τεράστιων αυξήσεων στην τιμή των εισιτηρίων (40%), αλλά και στην κατάργηση δρομολογίων και γραμμών λεωφορείων που εξυπηρετούν πολυσύχναστες και πυκνοκατοικημένες περιοχές. Τα νέα μέτρα αποβλέπουν στη σταδιακή ιδιωτικοποίηση των πιο σημαντικών και κερδοφόρων λειτουργιών τους, ενώ παράλληλα έχει εξαπολυθεί μία τεράστια επίθεση στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν κοινωνικό δικαίωμα των εργαζόμενων, της νεολαίας και των ηλικιωμένων. Είναι δημόσια αγαθά και όχι εμπόρευμα, έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και πρέπει να χρηματοδοτούνται από το κράτος και να παρέχονται δωρεάν.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν μπορούν να λειτουργούν με τα κριτήρια της κερδοφορίας, της ανταγωνιστικότητας και του μικρότερου κόστους. Αυτή η λογική είναι σε βάρος της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και της κάλυψης των αναγκών της μετακίνησης και θα έχει ως αποτέλεσμα ακριβότερα εισιτήρια, περικοπή και κατάργηση των μειωμένων εισιτηρίων και λιγότερο ασφαλείς συγκοινωνίες.
Η δικαιολογία της κυβέρνησης για τις αυξήσεις είναι πάντα η ίδια που χρησιμοποιείται και σε άλλους τομείς που ιδιωτικοποιούνται: έχουν χρέη. Όμως για τα χρέη δεν ευθύνονται ούτε οι εργαζόμενοι, ούτε οι επιβάτες. Είναι όμως το ίδιο το κράτος που συστηματικά δεν αποδίδει τις επιδοτήσεις που οφείλει βάση του νόμου (καταβάλει μόλις το 18% αντί του 70%). Αυτό οδήγησε στον τοκογλυφικό τραπεζικό δανεισμό (με επιτόκιο 10% !) από τους φορείς των ΜΜΜ με τοκοχρεολύσια 1,2δις € . Αντίθετα οι ιδιωτικές συγκοινωνίες επιδοτούνται μέχρι το τελευταίο Ευρώ (ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, κλπ). Είναι εξωφρενικό στη Θεσσαλονίκη όπου οι συγκοινωνίες είναι ιδιωτικές κάθε μετακίνηση να επιδοτείται με 0,91€, ενώ στην Αθήνα που είναι δημόσιες η επιδότηση ανά μετακίνηση να είναι με το ζόρι 0,14€.
Όμως, για αξιοπρεπείς δημόσιες μεταφορές πληρώνουμε φόρους. Οι αυξήσεις των εισιτηρίων δεν είναι τίποτε άλλο παρά έμμεση μεταφορά πλούτου προς τα πλουσιότερα στρώματα τις ελληνικής κοινωνίας, τα οποία μονίμως και νομίμως φοροδιαφεύγουν.
Πόσο δίκαιο είναι τη στιγμή που μειώνονται οι μισθοί και οι συντάξεις να αυξάνονται τα εισιτήρια; Κανείς εργαζόμενος δεν πήρε αύξηση 40 % για να μπορέσει να καταβάλλει και την αύξηση των εισιτηρίων! Οι περισσότεροι πήραν μείωση και απόλυση από τις δουλειές τους και η πολιτεία έπρεπε να δείξει ανθρώπινο πρόσωπο στη φτώχεια του λαού.
Ημέρα Δράσης : Σάββατο
• Να παρθούν πίσω οι αυξήσεις! Να επανέλθει το κόστος του εισιτηρίου στο 1€ και της μηνιαίας κάρτας στα 35, στην προοπτική ακόμα μεγαλύτερης μείωσής τους
• Δωρεάν μετακίνηση έως τις 9 το πρωί για τους εργαζόμενους
• Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των φοιτητών-μαθητών και των πολυτέκνων-τριτέκνων
• Δεν είμαστε τσαμπατζήδες! Δεν ανεχόμαστε άλλο την κοροϊδία!
• Υποστηρίζουμε τον αγώνα των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Για την Λαϊκή Αλληλεγγύη, την Αντίσταση και την Ανυπακοή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου